By zwiększyć przyrost masy mięśniowej musimy przygotować właściwą ilość kalorii.

Dieta, którą wykorzystuje się na przyrost masy mięśniowej często stosowana jest w trakcie zimy. Zasadniczym celem diety na przyrost masy mięśniowej jest zwiększenie obwodów mięśni, bez zbyt wielkiego przyrostu tłuszczu. Dla niektórych osób przyrost takiej masy jest równy przyrostem wagi, nie o to chodzi w diecie. Człowiek podejmujący się stosować się do zaleceń, by wyrzeźbić piękną, umięśnioną sylwetkę, odżywia się poprawnie. Dieta na przyrost masy mięśniowej to głównie zwiększanie kaloryczności przyjmowanych posiłków, które zrobione są z wysokiej jakości wyrobów czy innych sprawdzonych źródeł. Chodzi tu w szczególności o to, ażeby nadmiar energii która została dostarczona wykorzystać do wbudowania aminokwasów w mięśnie które wybraliśmy.

By zwiększyć przyrost masy mięśniowej należy przygotować należytą porcję kalorii, które posiadają tłuszcze, węglowodany i proteiny. Mnóstwo zależy w tej diecie od naszego metabolizmu, dlatego jeśli osoba jest szczupła oraz ma trudności w nabraniu masy, powinna jeść głównie produkty które zawierają węglowodany. Natomiast, jeśli ma tendencje do odkładania się tłuszczu, to powinna skorzystać z produktów o większej wartości kalorycznej.

W wypadku nadmiernego przyrostu masy mięśniowej lub wagi trzeba pamiętać aby przyjmować mniej kalorii. Do diety bardzo często używa się różnorodnego stylu suplementów, które dostarczają organizmowi substancje odżywcze, witaminy a także minerały. Poprzez to przez przystąpieniem do treningów trzeba ustalić dokładny rozpis diety. Dieta która stosowana jest na przyrost masy mięśniowej nie należy jednak do prostych diet, poprzez to bardzo ważne w trakcie jej stosowania są treningi i ćwiczenia.

By zwiększać własną masę, powinno się stosować jak najogromniejsze obciążenia zewnętrzne tu na przykład podnoszenie sztangi z dodatkiem 1 albo 2 kilo początkowo. Ćwiczyć jednak możemy nie tylko barki, klatkę i plecy, ale również mięśnie czworogłowe ud (przez przysiady), dwugłowe ud (zginanie na maszynie), biceps (uginanie ramion), triceps czy też wykonywanie brzuszków. Niewłaściwie wybrane ćwiczenia mogą przynieść więcej szkód aniżeli dobrego. Niemniej takiemu wysiłkowi może pomóc też regeneracja ciała, a więc stosowny oraz stopniowany odpoczynek. Treningi podczas diety są przeplatane przerwą jednodniową, a więc przykładowo w poniedziałek jest trening, we wtorek relaks itd. Jednakże regeneracja organizmu polega też na zachowaniu w takiej diecie odpowiednich godzin snu, bądź unikaniu sytuacji stresujących. W trakcie snu produkowane są hormony, które wspomagają budowanie się masy. Sen doskonale regeneruje też pozostałe komórki biorące czynny udział w budowaniu masy mięśniowej, ale i spalaniu pozostałych części ciała.

Człowiek stosujący dietę na przyrost masy musi być w pełni świadomy, czy podejmuje się diety jako osoba zaczynająca, czy zaawansowana i z całą pewnością podejść powinien do niej z odpowiednim nastawieniem. Nie można od razu się poddać, ponieważ na rezultaty, jak w przypadku absolutnie każdej diety należy cierpliwie poczekać. Negatywne nastawienie, źle wpływa na możliwości oraz chęci.

Autor: Dieta na przyrost masy mięśniowej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *